ثبت رایگان کسب و کار

چه چیزهایی باعث نارضایتی مشتری رستوران می شود؟

شما اینجا هستید

نویسنده: 
آربروسک

رستوران داری، مشکلات خاص خود را دارد و هر عاملی میتواند باعث نارضیاتی مشتری شود. از تجهیزات رستوران گرفته تا کیفیت غذا و مدت زمان انتظار مشتری باید به گونه ای برنامه ریزی شود که مشتری رضایت کامل را داشته باشد.

همه افراد مثل هم نیستند و هر کسی خصوصیات رفتاری خود را دارد برای آنکه با همه مشتری ها برخورد صحیح داشته باشید می بایست یک شخصیت شناس  عالی باشید. معمولا فرو نشاندن عصبانیت افراد بسیار دشوار است و این وظیفه سنگین بر عهده مدیر رستوران است!

عوامل مهم در نارضیاتی مشتری رستوران

غذای سرد: غدای سرد هر کسی را می تواند عصبانی کند و ناراحتی مشتری را در پی داشته باشد. باید دقت شود که غذای سرو شده تازه باشد و در ظروف مناسب سرو شود. اگر مشتری اعتراض کرد که غذایش سرد است یا ظرف نامناسبی دارد به جای بحث کردن و دلیل آوردن در کوتاهترین زمان بهتر است غذایش عوض شود و همان چیزی که میخواهد مهیا شود.

سالاد کهنه یا گرم: سالاد معمولا باید خنک و ترد باشد و اگر اجزای سالاد کمی مانده باشند و یا هم دمای رستوران باشند نارضیاتی مشتری را در پی دارد. معمولا سالاد مانده از حالت تردی در خواهد آمد و به راحتی قابل تشخیص است. مشتری از اینکه سالاد گرم و کهنه برایش سرو شود ناراحت خواهد شد.

لیوان آب: یکی از مواردی که میزان تمیز بودن رستوران را نشان می دهد تمیز بودن ظروف خصوصا لیوان آب یا نوشیدنی است. در صورتی که لیوان آب کمی لک داشته باشد بی شک نارضیاتی مشتری را در پی دارد.

به مشتری لطف نکنید: مشتری ها غذا یا خدمات مفت از شما نخواسته اند پس در برخورد با آنها کمی ملایم تر رفتار کنید. معمولا اگر مشتری حس کند به آنها لطف زیاد می شود نارضایتی در پی خواهد داشت. هر چیزی را به حدش رعایت کنید.

وجود آشغال در غذا: هیچ کس غذایی را که در آن مو یا آشغال دیگری یافت شود نمی خورد و اگر هم چنین مواردی در غذا پیدا شوند غیر قابل بخشش هستند. در این شرایط تعویض غذا هم اشتهای مشتری را باز نمی گرداند!

طغم و کیفیت غذا: مشتری انتظار دارد غذایی که میخورد طعمی عالی و کیفیتی بی نظیر داشته باشد در صورتی که غذایی خوب از آب در نیامده بهتر است سرو نشود تا آنکه مشتری ها را فراری دهد. مشتری ها معمولا چنین خطاهایی را نخواهند بخشید و همچنین حافظه قوی دارند که تا سالها فراموش نمی کنند غذای بی کیفیت به خورد آنها داده اید!

قیمت زیاد غذا: مشتری ها آنقدر هم بی انصاف نیستند که انتظار داشته باشند پول کمتری از آنها گرفته شود اما وقتی ببیند حسابشان بیش از تصورات شده است ناراضی می شوند. همیشه سعی کنید قیمتی منصفانه داشته باشید و دنبال سود واقعی که همان رضایت مشتری است باشید.

تعطیلات بی موقع: مشتری های ثابت یک رستوران انتظار دارند زمانی که در خانه غذایی برای خوردن ندارند در رستوران گزینه مناسبی بیابند اما اگر زمان مراجعه با در بسته روبرو شوند و به نظر آنها برای تعطیل کردن زود باشد مکان دیگری را برای غذا خوری انتخاب خواهند کرد که همیشه باز باشد.

جواب ندادن تلفن: بسیاری از مشتری ها غذا را تلفنی سفارش می دهند و در صورتی که زمان پاسخگویی به تلفن طولانی شود نارضیاتی مشتری را در پی دارد. سعی کنید کسی که مسئول این کار است خوب توجیه شود.

منوی کثیف: شاید تمیز بودن منو از نظر شما چندان اهمیت نداشته باشد اما از نظر مشتری مهم است. مشتری ها همین نکات ریز را ملاک قرار می دهند تا در مورد کسب و کارتان قضاوت کنند. در صورت تمیز نبودن منو گمان می برند همه بخش های رستوران اینگونه است.

برچسب ها: 
رستوران
رستوران داری
مشتری مداری

درباره نویسنده

نويسنده:آربروسک

افزودن دیدگاه جدید