ثبت رایگان کسب و کار

چطور رستوران مشتری محور داشته باشیم؟

شما اینجا هستید

نویسنده: 
آربروسک

بسیار پیش آمده که بیش از هزینه راه اندازی فست فود یا یک رستوران لوکس هم خرج شده و تمام تجهیزات لوکس تهیه شده اند اما به خاطر نداشتن برخورد صحیح با مشتری زمینه کسادی بازار و در نهایت ورشکستگی مهیا شده است. در یک کلام می شود گفت حتی اگر میز فست فود از طلا هم ساخته شده باشد و بهترین و نرم ترین صندلی را برای مشتری فراهم کنید باز هم در صورت مشتری محور نبودن کسب و کار هیچ آینده ای به جز شکست در انتظار آن کسب و کار نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: مشاور راه اندازی رستوران

کیفیت غذا و خدمات
نظارت بر کیفیت دائمی غذا کاری است که مدیر رستوران یا فست فود باید به آن توجه همیشگی داشته باشد. مشتری ها انتظار دارند به همان میزان که پول می دهند غذای با کیفیت و خدمات دریافت کنند. مشتری ها دوست دارند هر وقت به رستوران سر میزنند همان غذای خوشمزه و با کیفیت را که بار اول تجربه کرده اند، بخورند. اگر پس از مدتی کیفیت غذایی پایین بیاید بی شک مشتری ها از این تغییرات خوششان نمی آید و جای دیگری را برای غذاخوری انتخاب می کنند.

 

 

مشتری ها را بشناسید
مشتری ها از اینکه شناخته شده باشند و مورد توجه مدیر رستوران یا فست فود واقع شوند احساس راحتی و مهم بودن می کنند. سعی کنید به عنوان یک مدیر رستوران مشتری ها را بشناسید و به اسم صدا کنید.

نظر مشتری را بدانید
یکی از راه های بهتر شدن خدمات نظر سنجی از مشتری است. بدین صورت هم از عیب و ایراد های سرویس دهی آگاه می شوید هم اینکه ایده هایی ناب از سوی هزاران مشتری خلاق دریافت می کنید. در خوشبینانه ترین حالت اینکه این کار باعث خواهد شد تا مشتری به شما اعتماد کند و همان حس مهم بودن به او دست دهد. همین نکات ریز باعث می شوند مشتری در یک مکان راحت تر باشد و پاتوق همیشگی اش شود.

سوال هایی از قبیل اینکه شما به غذای ما چه نمره ای میدهید یا اینکه چه کارهایی باعث بهتر شدن خدمات می شود و امثال این جملات می تواند شما را در ارتباط گرفتن با مشتری یاری رساند.

رسیدگی به انتقاد ها
از آنجایی که شما قرار است اهمیت نظر مشتری را سرلوحه کارتان قرار دهید باید به خواسته های آنها احترام بگذارید و آنها را به اجرا درآورید. مشتری انتظار دارد سری بعدی که به این مکان مراجعه کرد همان تغییراتی که پیشنهاد داد را ببیند. البته اگر خواسته به جایی باشد. گاهی با کمی خرج و تغییر رویه می توان مشتری ها را شگفت زده کرد!

فناوری در رستوران
مهم نیست که شما چه نوع رستورانی دارید، اینکه فناوری در زندگی انسان مدرن ریشه دوانده را نمی شود نادیده گرفت. حتی فناوری تا سر سفره ها هم آمده و معمولا افراد موقع غذا خوردن هم به چک کردن شبکه های اجتماعی خود می پردازند.

راه اندازی شبکه اینترنت رایگان بی سیم می تواند مشتری ها را بسیار راضی کند. شاید این خود دلیل خوبی برای مراجعه بعدی یک مشتری گذری باشد. جایی که هم بتوان غذا خورد و هم دسترسی به اینترنت داشت ویژگی قدرتمند تری نسبت به رقبا خواهد بود.

سرویس های ویژه
مشتری ثابت انتظار ندارد با او مثل یک مشتری گذری رفتار شود. معمولا پس از یکی دو بار مراجعه دوست دارد توسط مدیر رستوران شناخته شود و خدمات بهتری برایش درنظر گرفته شوند. برای این کار می توان از کارت های اشتراک یا وفاداری استفاده کرد. مثلا جایزه ای تعیین کرد یا اینکه به ازای هر چند بارمراجعه یک بار خدمات رایگان ارائه داد و کارهایی از این دست.

 

رستوران داری

 

به روز باشید
هر چند تغییر منوی رستوران یا فست فود گاهی هزینه بر خواهد بود و افزودن غذای جدید به معنای خرید تجهیزات بیشتر است اما باید دانست که برای عقب نماندن از قافله باید به روز بود و هرازچند گاهی منوی غذایی را بروزرسانی کرد. طبق نیاز مشتری باید جدیدترین غذاها و خدمات را ارائه داد.

تنوع قیمتی
اینکه فقط در یک رستوران غذاهای گرانقیمت سرو شوند به معنای از دست دادن مشتری های متوسط و ضعیف از نظر وضعیت اقتصادی است. باید قیمت گذاری ها طوری باشند که برای هر سه مورد هم چند مورد غذا برای سفارش دادن باشد.
با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه محلی که رستوران در آنجا است باید در شیوه قیمت گذاری تنوع داشت تا هر کسی بتواند از خدمات استفاده کند.

غذاهای محلی را فراموش نکنید
معمولا هر منظقه غذای محلی خاص خود را دارد که مردم انتظار دارند بهترین نوعش را در رستوران هخای همان شهر بیابند. عده ای از مردم به خاطر همین غذای محلی حاظرند پول خوبی خرج کنندو پس سعی کنید همیشه به غذاهای محلی از جنبه دیگریفکر کنید و بها دهید. تنها صحبت از پخت و فروش یک غذا نیست بلکه غذای هر منطقه نماد هویت آن است و در معرفی فرهنگ آنجا به مسافران نقش مهمی دارد.

برچسب ها: 
رستوران
فست فود
مشتری مداری

درباره نویسنده

نويسنده:آربروسک

افزودن دیدگاه جدید