ثبت رایگان کسب و کار

نکات کلیدی در مدیریت رستوران‌

شما اینجا هستید

نویسنده: 
آربروسک

در گذشته برای راه اندازی یک رستوران مثل امروز پیچیدگی وجود نداشت. امروزه به دلیل رقابت شدید و بالا رفتن توقعات مشتری لازم است تا کارها با دقت بیشتری انجام شوند. بهتر است قبل از اینکه وارد این عرصه شوید راه اندازی صفر تا صد رستوران را از یک مشاور با تجربه بیاموزید.

شاید برایتان جای سوال باشد چه نکاتی در مدیریت یک رستوران لازم است رعایت شوند؟
از آنجایی که مدیریت رستوران کار چندان ساده ای نیست معمولا هر کسی از عهده آن بر نمی آید. در ادامه چند نکته را یادآور می شویم تا بیشتر با اهمیت موضوع آشنا شوید.

مدیریت رستوران و کارکنان

 

مدیریت رستوران

برای مدیریت یک رستوران شما تنهایی هیچ کاری از دست تان برنمی آید و نیاز به کمک کارکنان دارید. می شود گفت که شما باید شیوه مدیریت کارکنان را یاد بگیرید. اگر کارکنان وظایفشان را به درستی انجام دهند تقریبا می شود گفت هیچ مشکل خاصی نخواهید داشت.

اول از همه وظایف کارکنان را به طور مفصل برای هر کدام شرح دهید و با لحنی مودبانه از آنها بخواهید تا نهایت سعی شان را در جهت درست انجام دادن وظایف به کار گیرند. هر کار متناسب با شخصیت و ویژگی‌های درونی افراد تقسیم شود.

نگذارید محیط کار خشن و خشک باشد و کارکنان احساس کنند شما درکشان نمی کنید. میتوانید هر از چند گاهی به هر طریق ممکن از آنها تشکر کنید حتی شده با خوردن یک نوشیدنی در کنارشان!

شناسایی و تفکیک وظایف

احتمالا پس از مدتی که کار کردید متوجه خواهید شد که برخی افراد برای کاریکه به آنها محول شده اند ساخته نشده اند بهتر است افراد را شناسایی و برای بار دیگر وظایفشان را تقسیم کنید و یا اینکه ازآنها بخواهید تا خودشان انتخاب کنند در کدام قسمت کار کنند. بدون شک افراد اگر به کاری علاقه نداشته باشند بازدهی خوبی هم ندارند.

از جمله کارهای موجود در رستوران عبارتند از:

 

کارکنان رستوران

ــ باز کردن رستوران، آماده سازی میزها و نظافت نهایی پیش از بازگشایی
ــ نظافت آشپزخانه
ــ نظافت سرویس‌های بهداشتی
ــ آماده سازی غذا
ــ راهنمایی مشتری به میز
ــ گرفتن سفارش از مشتری
ــ آوردن غذا از آشپزخانه
ــ تحویل غذا به مشتری
ــ اطلاع و آگاهی از موجودی رستوران و تکمیل و خرید مواد لازم در موقع نیاز
ــ ارایه صورتحساب
ــ ارایه گزارش روزانه از روند کار رستوران
ــ نظافت رستوران در پایان ساعت کاری
ــ بستن رستوران

برچسب ها: 
رستوران
مدیریت
مشتری مداری

درباره نویسنده

نويسنده:آربروسک

افزودن دیدگاه جدید