ثبت رایگان کسب و کار

نکات مهم مدیریتی در فست فود و رستوران

شما اینجا هستید

نویسنده: 
آربروسک

چه در فکر راه اندای فست فود کوچک باشید یا بزرگ مدیریت آن در کل فرقی نمیکند. البته فستف ود بزرگتری نیاز به دقت بیشتر دارد وگرنه گزینه های مدیریتی در اصل تغییری نمی کند. برای آنکه  یک مدیر بتواند به درستی کارش را انجام دهد باید بر روی همه چیز کنترل داشته باشد به طوری که بتواند سود و میزان دخل و خرج ماه یا سال پیش رو را تخمین بزند. مدیریت خودش دنیایی از چالش است که گاهی شیرین و گاهی هم تلخ است.

مدیریت کارآمد هزینه ها
هزینه ها مهمترین چیزی هستند که باید به درستی مدیریت شوند. موارد بسیار زیادی در یک فست فود هزینه بر هستند و تقریبا می شود گفت بدون نظارت ماندن آنها یعنی شکست سریع کسب و کار! به طور کلی می شود هزینه ها را به چند بخش بزرگ تقسیم کرد که هر کدام از آنها خود موارد ریز و درست دارند. هزینه مواد اولیه، نیروی کار، ضایعات، انرژی و تاسیسات موارد اصلی هزینه های فست فود هستند که باید جداگانه مورد بررسی قرار گیرند.

تبیلغات موفق
مدیریت تبلیغات یکی از وظایف مدیر فست فود است که باید جدی گرفته شود. برندسازی و نامدار شدن به همین سادگی ها نیست. باید بسیاری از جنبه ها را زیر نظر داشت.  مثلا اینکه مشتری چه چیزی می خواهد یا چه خدماتی راضی کننده است و ... همگی باید به دقت مورد بررسی قرار گیرند. باید برای رقابت تبلیغات گسترده و اصولی انجام داد.

مدیریت کیفی
کیفیت محصولات و خدمات مهمترین عامل در رضایت مشتری است. یک غذای خوشمزه و با کیفیت مزه اش مدتها به یاد مشتری خواهد ماند. در صورتی که بر روی کیفیت غذا نظارت نشود امکان دارد تبلیغات بی فایده باشد. با این همه هزینه و وقتی که صرف تبلیغات می شود در نهایت کیفیت غذا است که مشتری را راضی می کند. رعایت بهتداشت و استاندارها در پروسه تولید غذا بسیار مهم است. هر چه باشد پای سلامتی جامعه در میان است.

مدیریت زمان
در حرفه ای مثل فست فود که بر پاییه سرعت و زمان بنا شده و شعارش غذای سریع است. مدیریت زمان بسیار مهم است. معمولا مدیران فست فود و رستوران زمان زیادی را در محیط کار می گذرانند. در صورتی که این زمان مدیریت نشود این افراد زود خسته و فرسوده می شوند و از کار زده خواهند شد.

همینطور زمان سفاش گیری و آماده سازی غذا نیز بسیار مهم است. از آنجایی که مشتریان فست فود به دنبال غذای سریع هستند پس باید نهایت سرعت را داشت. همه برای زمان ارزش قائلند و هزاران مشغله دارند. اگر به وقت دیگران احترام بگذارید با ارزش تر خواهید بود.

ایجاد محیط کار مثبت
ایجاد هماهنگی و نظم بین کارکنان چیزی نیست که خود به خود اتفاق بیوفتد. معمولا در کار مشکلات زیادی رخ می دهند که عدم مدیریت صحیح آنها می تواند فاجعه ساز شود. ایجاد یک محیط ساده و دوستانه کاری می تواند در پیشبرد اهداف کمک شایانی بکند.

ایجاد انگیزه در پرسنل
هرچقدر مدیریت خوب عمل کند اگر پرسنل بی انگیزه باشند یک جای کار می لنگد. به زور و اجبار نمی توان کسی را وادار کرد بهترین هنرش را رو کند. ایجاد انگیزه در کارمندان می تواند از یک تعریف ساده شروع شود و تا دادن پاداش و جایزه پیش برود. با تشویق و تشکر از عملکرد کارکنان می توان در آنها ایجاد انگیزه کرد.

الگوی مناسب
کارکنان برای آنکه خودشان را به مدیر نزدیک تر کنند و رضایتش را جلب کنند، خواسته یا ناخواسته از مدیر الگو می گیرند. رفتار مناسب مدیر می تواند الگوی مناسبی برای کارنان باشد که خود در موفقیت مجموعه نقش دارد.

نظم بالاتر از همه چیز!
منظم بودن در محیطی مثل فست فود یا رستوران سخت است و تقریبا هر چیزی به سمت بی نظمی پیش می رود. ایجاد اصول انظباتی قابل اجرا و تحمل از سوی مدیریت برای کارکنان می تواند تاثیر خوبی داشته باشد. باید توجه داشت که این قوانین دست و پاگیر نباشند که نارضایتی کارکنان را در پی داشته باشد.

پاداش مناسب
پاداش دادن به پرسنل روش خوبی برای ایجاد انگیزه است. مدیریت می تواند برای پرسنل پاداشی در نظر بگیرد که در صورت رسیدن به بالاتر از حد نرمال کیفیت خدمات، کارکنان پاداش بگیرند. این روش موثری برای انگیزه دادن به نیروی کار است.

برچسب ها: 
رستوران
فست فود

درباره نویسنده

نويسنده:آربروسک

افزودن دیدگاه جدید