ثبت رایگان کسب و کار

رابطه امکانات رفاهی با رضایت مشتری رستوران

شما اینجا هستید

نویسنده: 
آربروسک

میز رستوران و صندلی یا کاناپه ای که به کار میرود بسیار مهم است تا مشتری تصمیم بگیرد بار دیگر به آن مکان مراجعه کند یا نه!

از آنجایی که در دنیای امروزی همه دنبال راحتی و آسایشند پس توقع نداشته باشید که افراد زیادی حاظر شوند برای دومین بار روی یک میزو صندلی نه چندان راحت و خشک بنشینند و منتظر بمانند تا غذایشان اماده شود.

زمان طراحی رستوران بهتر است تجهیزات رستورانی که مشتری با آن سرو کار دارد از بهترین ها انتخاب شود. اگرچه کیفیت غذا مهمترین غامل در جذب مشتری است اما امکانات رفاهی و خدمات جانبی هم در صورت کامل نبودن می توانند به راحتی مشتری ها را فراری دهند.

یکی از خدماتی که راحتی و آسایش را برای مشتری های رستوران به همراه دارد استفاده از کاناپه به جای صندلی است.

چیدمان رستوران

 

مشتری مداری مهمترین عامل در موفقیت رستوران و هر کسب و کار دیگری است اینکه تا چه اندازه شما به مشتری اهمیت دهید و فضای آرامش بخشی را برایش فراهم کنید نشان دهنده مسئولیت پذیری شما است و در نتیجه جلب اعتماد مشتری را به دنبال دارد.

بدون شک کسی نشستن بر روی صندلی چوبی که نشیمن نامناسب یا تکیه گاه خشک و چوبی دارد را نمی پسندد مخصوصا آنکه گرسنه و در انتظار غذا باشد! پیشتر دست رستوران داران برای ارائه خدمات رفاهی بهتر چندان باز نبود اما از زمانی که کاناپه های رستورانی پا به عرصه گذاشتند تحول بزرگی در رستوران داری روی داد.

دیگر صاحبان رستوران و کافی شاپ ها می توانستند خدمات رفاهی بیشتری در اختیار مشتریان قرار دهند و رضایت مراجعین به چنین مکان هایی هم بیشتر شد.

علاوه بر رفاهی بودن کاناپه های رستورانی برای تغییر دکوراسیون نیز کاربرد این مبلمان مفید واقع شد. همانطور که میدانید انواع کاناپه ها در طرح و رنگ های متفاوت وجود دارد و حتی میشود مطابق رنگ در و دیوار و سایر دکوراسیون کاناپه ها را سفارشی ساخت.

رستوران های قدیمی می توانند با استفاده از کاناپه رنگ روی تازه به محل ببخشند و یک گام موثر در مدرن سازی رستوران بردارند. این یک واقعیت است که بیشتر مردم دوست دارند زمانی که غذا میخورند در آرامش و امنیت به سر ببرند.

از آنجایی که کاناپه ها تقریبا جلوی دید دیگر مشتری ها را میگیرند به نحوی حس امنیت به افراد می دهند. پس به خاطر همین حس امنیت هم شده برخی از مشتری ها ترجیح می دهند به رستورانی بروند که کاناپه داشته باشد تا صندلی فلزی یا چوبی خشک!

تاثیر چیدمان میز و صندلی رستوران بر رضایت مشتری

برای داشتن رستورانی موفق و کسب موفقیت در این کسب و کار، اهمیت به چیدمان میز و صندلی رستورانی بسیار مهم است.

حقیقت این است که افراد برای نشستن خود حق انتخاب دارند و هر یک با نوعی از شیوه قرار گیری میز و صندلی رستوران، احساس راحتی می کنند. برخی از این افراد از غذاخوردن در فضاهای خصوصی لذت می برند و برخی دیگر می خواهند در یک فضای آزادتری قرارگیرند.

کاناپه رستورانی

باید محیطی ایجاد شود که تمامی مشتریان در آن احساس راحتی داشته باشند. اینکه مهمانان بتوانند به راحتی فضا را به آنچه که دوست دارند تغییر دهند، مهمترین و سالم ترین روش برای کسب موفقیت در رستوران داریست.

بر اساس مطالعات انجام شده توسط دانشگاه کورنل، فاصله های ۱۲ اینچی میزهای رستوران برای افراد جوان، و فواصل ۶ اینچی برای افراد بالا ۳۵ سال گزینه های خوبی بوده اند. برای آنکه بتوانید بهترین فواصل میزهای رستورانی را در فضا رعایت کنید، لازم است که نمودار دموگرافیک و جمعیت شناسی رستوران خود را بررسی کنید.

میزهای رستورانی می بایست اندازه ای متناسب با فضای رستوران شما داشته باشد. باید این میزها به اندازه ای باشد که هم صرف غذا روی آن راحت باشد، هم امکان تردید در فضا را برای مشتریان راحت کند.

اگر طرح و چیدمان میز و صندلی رستورانی برایتان کار آمد نیست، از تغییر نترسید. میزان مشتریان شما بسته به موفقیت شما تغییر می کند پس بهتر است که ترس را کنار گذاشته و مسیر موفقیت را پیش گیرید.

برچسب ها: 
صندلی رستورانی
میز رستورانی
کاناپه رستورانی

درباره نویسنده

نويسنده:آربروسک

افزودن دیدگاه جدید