ثبت رایگان کسب و کار

ترفندهای روانشناسی برای فروش بیشتر در رستوران

شما اینجا هستید

نویسنده: 
آربروسک

با جستجویی در وب چندین مقاله می توان یافت که به راه اندازی فست فود صفر تا صد پرداخته اند اما آموختن تمام روش و ترفندهای مدیریت فست فود چیزی نیست که با خواندن یکی دوتا مقاله به دست آید. تجربه ای که در زمان کار به دست می آید شاید با هیچ قلمی قابل نوشتن نباشد.

احتمالا شما هم برایتان پیش آمده است که با بی میلی به رستوران یا فست فود رفته اید اما در کمال تعجب کلی غذا سفارش داده و خورده اید این ها همه از تجربه و ترفندهایی است که صاحبان این مشاغل به خوبی به آنها واقفند. این افراد می دانند که چطور اشتهای شما را برای خوردن و خرج اضافه باز کنند. می شود گفت آنها شما را از لحاظ روانی برای پول خرج کردن آماده می کنند.

راه اندازی رستوران

گشتن دنبال قیمت مناسب
منوی رستوران ها به صورت حرفه ای و روانشناختی آماده می شود. به طوری که قیمت های گرانتر را در ابتدا می آورند تا ذهنتان را کاملا برای انتخابی که خودشان می خواهند آماده کنند. به این ترتیب مشتری با دیدن قیمت های بالا به دنبال قیمت های ارزانتر می گردد تا سفارش دهد. دقیقا این کاری است که صاحبان رستوران از مشتری می خواهد و توقع دارد. مشتری با دیدن قیمت های بالا به محض یافتن غذایی مناسب آنرا سفارش خواهد داد.

محدود کردن انتخاب ها
باز هم علم روانشناسی به کمک رستوران و فست فودی ها آمده تا ذهن ها را منحرف کند به سمتی که صاحبان این مشاغل می خواهند. یکی از نکات روانشناسی می گوید هرچقدر محدوده انتخاب کمتر باشد مشتری با اطمینان و رضایت بیشتری یکی از گزینه ها را انتخاب خواهد کرد. به همین دلیل منوی رستوران ها با غذاهای کمتری در هر بازه قیمتی تدوین می شود. مثلا به جای 25 نوع غذا از 15 نوع استفاده می شود.

ایجاد حس خوب برای ولخرجی
داشتن حس و حال خوب هر کسی را برای ولخرجی آماده می کند. مدیران رستوران با دانشتن این موضوع سعی می کنند با دلنشین کردن فضا و پخش موسیقی ملایم روان مشتری را بهآرامش برسانند  و حس خوبی برایش تداعی کنند.

برچسب ها: 
بازاریابی
رستوران
فست فود

درباره نویسنده

نويسنده:آربروسک

افزودن دیدگاه جدید