ثبت رایگان کسب و کار

اهمیت مشتری مداری در مدیریت رستوران

شما اینجا هستید

نویسنده: 
آربروسک

راه اندازی رستوران و مدیریت آن هر کدام می توانند مبحثی جداگانه باشد که هر مدیری لازم است فراگیرد. در آغاز کار با داشتن بودجه کافی میتوان از یک مشاور و راه انداز رستوران کمک گرفت تا مراحل انجام کار را به درستی پیش رود و رستورانی عالی راه اندازی کرد.

اما مدیریت رستوران پس از آن کاری نیست که بشود هر لحظه در آن مشاوره گرفت. فقط مسائل کلی را می توان از کارشناسان مربوطه فراگرفت بسیاری از نکات هستند که باید هر مدیری آنرا تجربه و فراگیرد.

مدیریت رستوران

همیشه حق با مشتری است!

احتمالا بارها این جمله را شنیده اید که همیشه حق با مشتری است. تقریبا می شود گفت این اصل در هر کسب و کاری کاربرد دارد اما در رستوران و فست فود یا کافی شاپ بیشتر باید آنرا دقت کرد.

مشتری محور بودن این نوع کسب و کار و سرو کار داشتن با تیپ های شخصیتی مختلف همیشه رستوران را در معرض جنجال های غیر منتظره قرار می دهد و هنر مدیریت رستوران در خنثی سازی و آرام کردن اینگونه بحران هاست.

در بیشتر اوقات مشتری ها در مورد اعتراضشان حق دارند و به این موضوع توجه کنید که هر کسی تا جایی که راه دارد از خود خویشتن داری نشان می دهد و در نقطه ای که مسئله مورد بحث غیر قابل تحمل شود شروع به اعتراض و شکایت می کند. پس به جای آنکه به مقابله به مثل بپردازید بهتر است موضوع را به صورت شخصی و از دیدی بی طرفانه بررسی کنید.

برای مدت کوتاهی هم شده حق را به مشتری بدهید تا خودتان ماجرا را دریابید و آنوقت اگر مشکل از خدمات شما بود بهتر است با عذر خواهی پش از آنکه سایر مشتری ها حساس شوند ماجرا را فیصله داده حتی اگر لازم شد قرامت پرداخت کنید!

در برخی موارد به خاطر سو تفاهم مشتری برداشت بدی از ماجرا داشته سعی کنید با خونسردی کامل شفاف سازی لازم را انجام دهید.

فراموش نکنید هر مشتری خودش یک بیلبورد تبلیغاتی سیار است سعی کنید با جلب رضایت مشتری، کیفیت خدمات کسب و کارتان را به گوش همه برسانید.

برچسب ها: 
رستوران
فست فود
مدیریت رستوران

درباره نویسنده

نويسنده:آربروسک

افزودن دیدگاه جدید