ثبت رایگان کسب و کار

اشتباهات طراحی دکوراسیون اتاق کنفرانس که کسب و کار را تضعیف می کنند

شما اینجا هستید

نویسنده: 
Negin.Fealegari

اتاق کنفرانس می تواند فضایی برای ایده های عالی طراحی دکوراسیون باشد. وقتیکه طرح اتاق جلسات با فکر صورت نگیرد، ایده های عالی جایی در آن نخواهد داشت. پس چطور می توان اتاق کنفرانس را طراحی کرد تا بهترین اثرگذاری ممکن را داشته باشد؟

طراحی یا باز طراحی اتاق کنفرانس آن طوری که بنظر می رسد ساده نخواهد بود. می توانید یک اتاق مستطیلی با یک میز بزرگ در وسط داشته باشید ولی طراحی اتاق ملاقاتی که نیازهای شرکت شما را برآورده کند می تواند با چالش های بیشتری همراه باشد.

اشتباهات طراحی دکوراسیون اتاق کنفرانس که کسب و کار را تضعیف می کنند

بیشتر بخوانید: ایده های دکوراسیون دیوارها در اتاق کنفرانس

در اینجا 4 اشتباه متداول در طراحی اتاق کنفرانس و چند توصیه و منابع جبران آنها آمده است:

1-اندازه نادرست صفحه نمایش

اتاق کنفرانس دیگر فقط مکانی برای ملاقات های فیزیکی نیست. باید فضای خوبی برای ملاقات های مجازی نیز باشد. صفحه نمایش یک بخش اصلی در طراحی این اتاق است و باید مناسب فضا باشد. به محل قرار گیری همه حاضرین در اتاق فکر کنید. مطمئن شوید هیچ کس مجبور نباشد گردنش را کج کند تا صفحه را ببیند. در عین حال، صفحه نمایش نباید در اتاق، غالب باشد.

اشتباهات طراحی دکوراسیون اتاق کنفرانس که کسب و کار را تضعیف می کنند

بهترین اندازه برای صفحه نمایش، اندازه ای است که تصویر را طوری بزرگ نشان دهد که افراد انتهای اتاق هم بتوانند متن داخل آن را بخوانند. ولی نه آنقدر بزرگ که افرادی که جلو نششسته اند را اذیت کند. اگر واقعا می خواهید ابعاد را اندازه گیری کنید و همه چیز را دقیق انجام دهید، بعنوان یک قانون کلی، فاصله میان دورترین صندلی تا صفحه باید حداکثر 3 تا 6 برابر ارتفاع صفحه باشد. بنابراین اگر دورترین صندلی 18 فوت از صفحه فاصله دارد، صفحه باید حداقل 3 تا 6 فوت ارتفاع داشته باشد.

بیشتر بدانید: ایده های دکوراسیون اتاق کار برای کارایی و بازدهی بیشتر

2- بکار گیری تکنولوژی که هیچکس نمی داند چطور کار می کند

گاهی اوقات یک قطع اتصال میان ابزار تکنولوژی و افراد حاضر در شرکت بوجود می آید. خرید تجهیزات AV پیچیده که فقط دو نفر در شرکت می دانند چطور از آن استفاده کنند کار راحتی است. اگر افراد آموزش دیده در یک تماس مهم یا یک جلسه مهم حضور نداشته باشند، می تواند برای شما مسئله ساز شود. مطمئن شوید که تکنولوژی بکار رفته در طرح اتاق جلسات به راحتی قابل استفاده است و نیز افرادی در هر بخش هستند که استفاده از آن را آموزش دیده باشند.

اشتباهات طراحی دکوراسیون اتاق کنفرانس که کسب و کار را تضعیف می کنند

یک راهکار برای آنکه همه افراد حاضر در اتاق کنفرانس با تکنولوژی آشنا شوند، آموزش رهبران تیم و سپس آموزش افراد هر بخش توسط رهبر همان قسمت می باشد. نکته مفید دیگر، شامل دفترچه هایی برای آموزش افراد و آموزش های آنلاین می باشد.

حتما بخوانید: بهترین ایده ها و طراحی دکوراسیون برای محیط کاری اداره

3- نبود فضای کافی یا وجود کلی فضای اضافی برای مدیران

مطمئن شوید که عدد دقیق و واقعی تعداد افراد شرکت کننده را دارید. سپس برای کمی بیشتر از این تعداد برنامه ریزی کنید. فضای بسیار کم باعث اذیت شدن افراد شده و باید در ذهن داشت که نیاز های شما در آینده ممکن است تغیر کند. بویژه اگر در آینده بخواهید اعضای هیئت مدیره را افزایش دهید.

اشتباهات طراحی دکوراسیون اتاق کنفرانس که کسب و کار را تضعیف می کنند

راهکار های متعددی برای مشخص کردن اندازه دقیق میز کنفرانس وجود دارند. اتاق کنفرانس را اندازه گیری کرده و تعیین کنید چه مقدار فضای خالی تا دیوار نیاز است و سپس تعداد کاربران را تخمین بزنید. پس از آن بخش جالب شکل میز و ابعاد آن مطرح می شود، که می توانید با توجه به نیازها و انواع جلسه هایی که دارید، آن را مشخص کنید.

مطلب پیشنهادی: باید و نباید ها در طراحی دکوراسیون اتاق کنفرانس

4- نورپردازی غیر قابل تحمل

نور شدید می تواند انرژی را از اتاق خارج کرده و افراد حاضر را بد اخلاق کند. در انتخاب لوازم نوری، مشخص کنید چه نوری در بخش های مورد علاقه خود دوست دارید. مانند نمای اتاق کتابخانه، یا مانند کافی شاپ پایین خیابان؟ مشخص کنید چه چیزی دوست دارید و سپس از طراح بخواهید آن را نصب کند. همچنین، حتما به نحوه بر هم کنش نور اتاق با نور طبیعی در طول سال توجه داشته باشید.

اشتباهات طراحی دکوراسیون اتاق کنفرانس که کسب و کار را تضعیف می کنند

منابع نوری متعدد را بررسی کنید، مانند نورپردازی کاری و نور کف و لامپ های روی میز کار و سویچ های کم کننده نور برای آنکه کارکنان شما بتوانند میزان و کیفیت نور را کنترل کنند. کتابچه های راهنمای مقدماتی عالی ای برای ایجاد نورپردازی کامل اتاق کار خانگی وجود دارند که می توانید از همین نکات برای زمینه طراحی نورپردازی اتاق کنفرانس خود نیز استفاده کنید.

پیشنهاد ویژه: نکته هایی پیرامون طراحی دکوراسیون اتاق کنفرانس و محیط های اداری

اشتباهات طراحی دکوراسیون اتاق کنفرانس که کسب و کار را تضعیف می کنند

می توانید 6 اشتباه دیگری که ممکن است در طراحی دکوراسیون اتاق کنفرانس و ملاقات های خود مرتکب شوید را در ادامه مطلب مطالعه نمائید. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت دیدگاه ها عنوان نمائید.

ادامه مطلب: هرگز این اشتباهات را در طراحی دکوراسیون اتاق کنفرانس مرتکب نشوید

 

منبع: roomzilla | گروه تحریریه دکوملک

فضاها برحسب کاربردتجاری و اداری
فضاهای داخلیاتاق مطالعه و کار
برچسب ها: 
اتاق کنفرانس
دکوراسیون اتاق کار
محیط اداری

درباره نویسنده

نويسنده:Negin.Fealegari
عضو و نویسنده گروه تحریریه دکوملک

افزودن دیدگاه جدید